Pages

Sunday, April 6, 2008

Duhai hati

"Hidup ini hanya seketika di dunia yang sementara. Kita akan kembali jua menemui pencipta". Bicara ini sentiasa di ulanginya tiapkali aku mengeluh penat setelah sehari suntuk mengejar waktu yang bagaikan tidak pernah cukup itu."Apa amalan yang boleh kita bawa bersama bila ajal datang memanggil?"Soalan itu seakan menghentikan gerak nafas di dada,membungkam seribu perasaan yang sukar untuk kugambarkan. Aku menarik nafas dalam-dalam,seolah ingin meleraikan perasaan yang berbuku di hati.."Ingatlah...Kita berusaha untuk membina sebuah rumah cantik untuk berteduh sementara di dunia,namun adakah kita juga
berusaha untuk membina mahligai indah untuk kehidupan abadi di syurga?"Perlahan dia mengungkap kata-kata itu,membuatku terdiam lagi. Aku termenung sejenak, terasa terpukul dengan pertanyaan dan butir bicara itu. Kepalaku berpusing..satu demi satu persoalan itu hadir...Dari mana aku datang?Untuk apa aku datang? dan ke mana akan ku kembali..terus menghujani benak fikiranku. Aku menghela nafas perlahan-lahan...Benar..untuk seketika aku terleka dibuai angan dan impian indah yang kubina sendiri...Aku terlupa untuk terus berpijak di bumi nyata. Alhamdulillah aku tidak keseorangan tatkala aku terlena..kehadirannya sebagai suami,teman dan sahabat untukku menumpang kasih dalam KEMBARA MEMBURU REDHANYA amat bermakna. Terima kasih TUHAN atas pinjaman dirinya itu untukku.

Yang sentiasa mengharap ihsanMU
Dianella Perth

(gambar aku dan suami tercinta ketika di Rongkingham,PERTH)





1 comment:

dayanasofea said...

Memang pasangan yang ideal.Moga jodoh kalian berkekalan di dunia dan akhirat.Amin.